fbpx

Maj mesec je definitivno prekretnica u pogledu dostupnih namirnica. U maju se pijace zelene, što u kombinaciji sa žutim i crvenim tonovima stvara idealan ambijent za izbor zdrave i uravnotežene hrane. Zahvaljujući dragocenim vitaminima i mineralima, majsko povrće takođe ima snažan detoks efekat, a naš stalni saradnik Nada Piliškić predlaže niz interesantnih rešenja za prolećnu trpezu.

Između ostalog, dajemo pet mini-saveta kako da unosite više voća i povrća u organizam:

  1. Svakom obroku dodajte salatu od više vrsta povrća, a nakon obroka pojedite voćku ukoliko već nije deo samog obroka. Smoothie bowl je odlična varijanta za doručak i na taj način ćete uneti više različitog voća, pa čak i povrća u okviru jednog obroka.
  2. Kada uđete u prodavnicu u potrazi za zdravom užinom, prvo idite ka tezgama sa voćem. Neka vam to pređe u naviku. Uz voće i povrće možete dodati neki namaz, recimo banana sa kikiriki puterom, sveža paprika, šargarepa i celer sa humusom... Naravno, dolaze u obzir i svi drugi namazi poput putera od bundevinih semenki, semenki suncokreta, puter od indijskog oraha, zatim gvakamoli sos, domaće paštete... Isprobavajte i vidite koji vam ukusu najviše prijaju.
  3. Držite sveže voće na radnom stolu i vidnim mestima kod kuće. Ovo je trik koji zapravo radi jer ćete se češće uhvatiti onoga što vam stoji pred očima nego ono što je u špajzu. Kada radite za kompjuterom, sigurno ćete u nekom trenutku uzeti voćku koja je tu pored vas, a pitanje je da li biste se uopšte setili da je niste videli.
  4. Navijte sat ako treba. Ko nema naviku da jede sveže voće i povrće, neće se uopšte setiti da pojede ukoliko nema neki okidač. U ovom slučaju, neka vam okidač bude alarm na telefonu, a vremenom ćete se setiti i bez njega. 
  5. Neka vam voće bude slatkiš kojim ćete se nagraditi. Voćne salate, zabavan način serviranja, frozen jogurt koji možete napraviti tako što sveže voće stavite u jogurt i zamrznete ili izblendate sve zajedno kao za smoothie bowl i onda zamrznete. Ideja je puno, a najbolje je da vi sami kreirate svoje i uživate u procesu i ukusima.

Opširnije o ovoj temi, uz predloge četiri šarena majska tanjira sa svežim namirnicama, pročitajte u Sports magazinu broj 4…

Sports magazin 

Štampa